Tre veckor kvar

28 Mar

Om tre veckor är jag i Linköping. Kroppen är så där skönt trött efter två eller tre pass på mattan och ungefär nu, vid sjutiden på kvällen, börjar jag fundera på om jag ska börja tugga på kompisen intill eller om det finns en annan lösning på hungerproblemet.

Påsklägret brukar ge massor av bra träning, så mycket att det motsvarar en halv termins träning på klubben. För att inte tala om hur mysigt det är att träffa kompisar från alla håll och kanter.

I år är det dotterns andra påskläger, det första med grad i vuxensystemet. I fjol fick hon och ett par andra barngraderade shindoiter välmenande klappar på huvudet av vuxna med nybörjarbälten. Det var inte poppis. De ångade av ilska över hur någon kunde understå sig att visa dem hur en ude osae skulle göras. ”Vi har tränat längre än honom! Vi har tränat sen vi var sju och nu är vi nästan fjorton!”

Förhoppningsvis slipper hon de typerna nu.

Det här påsklägret blir mitt första som 2 dan:are. Det ska bli kul, men känns också lite nervöst. Några känner jag väl redan, vi är några som följts åt i graderna, men några har jag ingen aning om hur de är att träna med. Och jag försöker lära mig att välja träningskompis med omsorg så att jag håller och inte skadar mig. Får försöka ta det lugnt och kolla av vilka som är roliga och säkra att träna med. Hur det nu ska gå till för mig att ta det lugnt när jag är i lägermode. Då är det ju full fart som gäller, tills jag stupar i säng på hotellet.

Jag längtar!

Kommentera

