Komprimerat påskfirande

31 Mar

Innan jag åkte på påsklägret första gången hade jag svårt att förstå hur man kunde lägga hela påskhelgen på att träna. Nu har jag svårt att tänka mig en påsk utan läger. I år ska barnen och jag fira komprimerad påsk på skärtorsdag. Jag har tagit ledigt och vi ska måla ägg och gömma påskägg och hinna bli irriterade på varandra så där som man blir när allt ska hinnas med på kort tid.
Sen, på långfredags morgon, bär det av mot Linköping för mig och dottern.
Jag förstår precis hur konstigt det verkar för alla er som ännu inte varit där, men det är en av årets höjdpunkter.

Kommentera

