I morgon sadlar jag om

2 Apr

Jag ser mig som barninstruktör. Jag har varit hjälpinstruktör i eller haft ansvar för en egen barngrupp från min första träningstermin. När denna termin är slut blir det åtta år.

Under en kort period och vid spridda tillfällen har jag instruerat vuxna. Men i morgon är det dags igen. Den ordinarie instruktören bad mig hoppa in, och det gör jag gärna. Han ville att de som har blått bälte ska få en rejäl genomgång av katan som de ska visa upp på graderingen till nästa bälte. Sedan ville han ha repetition på några tekniker till varje bälte så att alla får något. Gruppen går från blå bälten till 3 dan. Det ska bli roligt och jag siktar in mig på kata för de flesta, men det beror så mycket på vilka som är där.

Katorna upp till och med 2 dan har jag rätt bra koll på, men de högre upp har jag ju inte själv nött in, så det blir mest möjlighet till att nöta själva för de graderna.

Målet är att alla ska gå hem och känna sig en hel del säkrare på den kata som ligger närmast för dem.

Kommentera

