Otaktiskt uppträdande

5 Apr

Om man ska träna en hel dag och fokusera på att bli en duktigare instruktör är det dumt att kliva upp klockan fem. Jag kroknade efter lunch. Hela kroppen skrek att det var dags att sätta sig ner. Tur att det går att lära sig en hel del även när man tittar på. Det sätter sig tyvärr inte i kroppen på samma sätt som om man gör och övar under inlärningen.

Det har i alla fall varit en toppenbra dag med både teori och praktik och många teknikserier i högt tempo. Jättekul!

I morgon ska några av oss praktisera våra nyvunna kunskaper och insikter genom att instruera på ett miniläger för barnen i regionen. Såvitt jag vet dyker 26 barn från tre klubbar upp. Det blir två grupper eftersom barnen är alltifrån knattar till blått monbälte.

Men huvudet är grymt segt nu. Anledningen till att jag gick upp så okristligt tidigt är att dottern åkt till Stockholm över dagen för att träffa en kompis. Jag ville följa henne till tåget i morse och kommer att möta henne när hon kommer hem i kväll vid 21.30. Jag hoppas att jag håller ihop fram till dess…

Kommentera

