Slut i huvet

6 Apr

Jag är van att instruera. Jag är också van att stå på mattan mer än fyra timmar under en dag som hjälpis eller som instruktör på läger. Men det vi gjorde i dag var nåt helt annat.

Vi skulle instruera utifrån det vi lärt oss och tränat på under gårdagen. Målet var att höja intensiteten och kvaliteten på barnens träning. Det var mycket mer krävande än jag trott att det skulle vara. Efter varje pass samlades instruktörerna och vi  fick feedback på det vi gjort. Vi fick frågor om vad vi kunde ha gjort för att höja kvaliteten ytterligare, hur vi trodde att förbundsinstruktören gjort i vår situation och så vidare. Det var oerhört nyttigt.

Jag tror att de 24 barn som kom på minilägret åkte hem nöjda och trötta efter dagen, i mitt huvud susar det lite lätt. Med uppbådande av mina näst sista krafter har jag gjort min del av veckostädningen och med de sista ska jag cykla till affären för att kompletteringshandla inför veckan som kommer.

Sen ska jag kollapsa i en liten hög. Vila gör jag nästa helg.

Kommentera

