Tips inför påsklägret, del 3

9 Apr

För dem som ännu inte besökt Svenska Ju-jutsuförbundets påskläger, men tänker göra det i år kommer här några tips;

3. Precis som på alla andra läger, gäller det att dricka mycket vatten, fylla på med energi i pauserna och stretcha ordentligt. Påsklägret är speciellt för att det är intensivare och längre än många andra läger. Man tränar en timme, har en timmes paus, tränar en timme, har två timmars lunch, tränar en timme och så vidare. Ska man hålla alla fyra dagarna krävs att man ger kroppen vad den behöver. Särskilt om man inte längre är 20 år och återhämtning tar lite längre tid än förut.

Är det dessutom varmt i hallen är det ännu viktigare att dricka ordentligt. Många väljer att varva vatten med vätskeersättning för att orka. I vilket fall kan det vara en bra idé att ta med två vattenflaskor, de går inte att fylla på under passets gång…

Advertisements

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: