Jag har backat

6 Jan

Nu är det gjort.  Jag har backat bort från min roll som instruktör i klubben. För första gången sedan jag började träna hösten 2006 är jag varken hjälpis eller ansvarig instruktör. Det var svårt att sitta på instruktörsmötet och stå fast vid beslutet trots att det blev svårt för de andra att fylla passen.
Jag gör inte detta för att jag tröttnat utan för att jag behöver lägga tid och kraft på att stötta mina barn. Ett av dem mår riktigt dåligt just nu och jag måste finnas där som stöd.
Jag behåller lite ansvar i klubben men kan inte lova bort mig fasta tider som tidigare.
Något jag inte släpper är fixandet med barnens deltagande i läger.  Det ger så mycket energi att jag inte vill vara utan det.
I övrigt får jag ta det som det blir.

Kommentera

